Telemarketing er markedsføringstjenester som utføres via telefonen, som for eksempel telefonsalg, møtebooking, testsalg eller evaluering av kundetilfredshet. Vi i Nextcall har lang erfaring med telemarketing-tjenester og tilpasser oss behovene hos din bedrift.
Vi i Nextcall vet at Telemarketing en tjeneste som gir resultateter. Mange sliter med lønnsomt salg av produkter og tjenester gjennom nettannonsering og DM-kampanjer på SMS og e-post selv om produktet og tilbudet i utgangspunktet virker å være både godt og konkurransedyktig. Årsaken er blant annet all støyen som omgir budskapet. Potensielle kunder får det ikke med seg. Budskapet drukner i budskap fra alle andre som kjemper om oppmerksomheten der ute. I tillegg er det slik at mange produkter og tjenester krever oppmerksomhet og dialog for at kunden skal oppfatte budskapet og tenke at dette er et produkt eller en tjeneste jeg kan ha nytte av. Telemarketing-tjenester er en direct marketing-kanal, som nettopp fokuserer på hver enkelt kunde og dermed gir bedre gjennomslag.
Det 20 år i bransjen har lært oss er at noen produkter og tjenester bør selges bredt (nettannonsering, radio, TV, SMS og e-post). Andre bør/må selges ved telemarketing. Er potensielle kunder «alle» eller er det åpenbart at noen utvalgte segmenter vil fungere bedre for dine produkter? Er det en portefølje vi kan selge på? Klarer kunden å se at hun/han kan ha nytte av tjenesten uten dialog med en selger? Er produktet et høyinteresse-produkt eller et lavinteresse-produkt? Trenger kunden det lille puffet en telefonsamtale kan gi for å bytte leverandør selv om produkt eller tjenesten er bedre og /eller billigere for kunden?
Med telemarketing trenger man ikke store budsjetter for å komme i gang. Vi kan sette opp et testsalg for deg, der du får testet produktet eller tjenesten i markedet. I tillegg til selve salget opplever vi at våre oppdragsgivere får mye nyttige innspill fra dialogen vi har med kundene. Hva tenker kunden om produkt/tjeneste, er det konkurransedyktig, foretrekker de andre leverandører, mangler tjenesten viktige fordeler eller er det fordeler som ikke er relevante for kunden og som kan kuttes ut er spørsmål vi kan kartlegge. Dersom testsalget gir gode resultater kan en langsiktig avtale om telefonsalg være svært lønnsomt. Ta kontakt med oss i dag for å vite mer om hva vi kan gjøre for din bedrift!