Markedsanalyse og testsalg

Markedsanalyse og testsalg som et strategiske verktøy for å teste markedet, innhente nødvendig kunnskap om behov og sikre at produktet er riktig i forhold til markedet

Markedsusikkerhet

Usikkerhet har vi alle av og til. Og da er det kanskje vanskelig å ta beslutningen om for eksempel å gå all-in i markedet med et nytt produkt eller konsept.

-Har produktet mitt riktig innhold og er det riktig priset? Forventer kundene noe mer av meg og mitt produkt? Ofte kan det være verdifullt å utføre en markedsanalyse og testsalg før produktet slippes i markedet, for å avdekke om det er detaljer det kan være smart å tilpasse.

Markedsanalyse og test salg

Nextcall utfører markedsanalyser og test salg som din uavhengige part og gir deg ærlige tilbakemeldinger på hvordan markedet/kundene reagerer på ditt nye produkt eller tjeneste. På denne måten kan bedriften din konsentrere seg om utvikling og forbedring i samme prosess, for å sikre en vellykket produktlansering, produktdifferensiering og ikke minst kundetilpasning.

Vi utfører både enkle og mer omfattende markedsanalyser. Uansett jobber vi for å sikre at din merkevare blir godt tatt i mot og at kunden får ny og nødvendig informasjon om deg, ditt produkt eller tjeneste.

Test-salg kan gi viktig kunnskap om produktet

Når vi utfører test-salg forsøker vi alltid å finne områder hvor produktet bør endres for å enda sterkere kunne penetrere markedet. Dette gir deg direkte feedback fra dyktige og erfarende selgere som vet hva som skal til for å selge produktet. I tillegg forsøker vi ulike innganger og salgspitcher for å «stress teste» potensialet av ditt produkt. Ofte får vi resultater som kan si oss noe om hvorvidt produkt er bra som det er, eller om det har noen åpenbare mangler som bør justeres for at salgsprosessen skal gå enklere og ikke være for «hardt». Ved å jobbe på denne måten sikrer vi at salget ikke ødelegger for omdømmet eller skaper negative assosiasjoner. Tvert om brukes salget til å gi god kundeservice samtidig.