Et call center, også kjent som et kundesenter, er en sentralisert kontor som en organisasjon bruker for å håndtere et volum av kommunikasjon med kunder eller andre interessenter. Det kan være via telefon, e-post, chat eller sosiale medier. Formålet er vanligvis å gi kundestøtte og håndtere spørsmål, utføre telefonsalg, løse problemer, utføre markedsanalyse, møtebooking eller hjelpe kunder med produktinformasjon, bestillinger eller andre henvendelser.
Mange bedrifter velger å outsource slike oppgaver til eksterne call centre, for å konsentrere seg om sin kjernevirksomhet. Et profesjonelt call center er et viktig virkemiddel i mange organisasjoners innsats for å opprettholde god kundetilfredshet og bygge langsiktige forhold med kundene.
Mange kan være skeptiske til telefonsalg og enda mer skeptiske til å overlate salget til et eksternt call center. Ofte er det fordi man har et feilaktig bilde av hva et eksternt call center kan være. Når vi forteller at vi jobber langsiktig med store norske og utenlandske selskaper innen bank og finans samt at våre ansatte er godt voksne, i heltidsjobb og har en gjennomsnittlig fartstid på seks år, er det ofte overraskende. Bildet mange har av et call center er; unge mennesker om jobber noen timer et par tre ganger i uka, høy turnover og «hardsalg». Dette er langt fra det vi i Nextcall tilbyr – les mer om alle våre tjenester.
Som et godkjent callcenter ønsker vi å ha lange relasjoner til både våre oppdragsgivere og våre ansatte. Det er det som gjør oss gode. Vi ønsker å gjøre oss fortjent til høy tillit fra både oppdragsgivere, ansatte og potensielle kunder. For oss er det viktig at salget kommer som følge av vår kompetanse om produktet eller tjenesten og god dialog med kunden. Kunder skal ønske å kjøpe fordi de ser nytten, ikke fordi de føler seg presset av en overivrig selger som ikke vil gi seg.
Flere av våre oppdragsgivere har hatt en veldig god relasjon til oss i 10-20 år. Sammen jobber vi hver dag for at samarbeidet skal bli stadig bedre både med henhold til salg og kvalitet. Nextcall er Greate Place to Work-sertifisert og deres undersøkelser blant våre ansatte viser at de er blant de mest tilfredse i Norge. Dette er viktig for oss, da fornøyde ansatte gir det lille ekstra og blir værende lenge slik at vi får bygget høy kompetanse både i bredden og i dybden.