Salg for fremtiden

Salg er bedriftens evne til å sikre vekst og beholde sin markedsposisjon. Salg er bedriftens eget verktøy for å kunne bedrive alle andre viktige aktiviteter.

Gode ambassadører

Vi i nextcall forstår at gode kunder er gode ambassadører for din bedrift. I tillegg vet vi at fornøyde kunder ofte investerer mer og oftere i din bedrift. Derfor er alltid vår målsetning å selge på en profesjonell og rådgivende måte. Vi tror på at når man selger til kunder som «matcher» din bedrift og ditt produkt at man oppnår sterke lojalitetsbånd. Det er alltid en målsetning for oss å finne de gode og riktige løsningene for kundene dine og få dette frem i salgssamtalen.

Salgskunnskap

Som bedrift har vi opparbeidet oss salgskunnskap og erfaring innenfor kanskje noen av de mest krevende markedene å selge i. Innenfor Bank, finans og forsikring – her selges det ofte komplekse produkter som skal kommuniseres enkelt og tydelig til kundene. I tillegg toucher vi innpå personlige og noen ganger vanskelig ting, som blant annet personlig økonomi. Som selger får man innsikt i mye personlig data og snakker om saker av stor betydning for kundene. Dette krever at vi behandler denne informasjonen på en skikkelig måte og viser respekt i alle ledd. Våre selgere har over tid utviklet en menneskelig og personlig måte å selge på som vi har sett er meget tillitsvekkende og troverdig.

Skepsis til telefonsalg

I møte med nye oppdragsgivere opplever vi at mange er skeptiske og redde for at kundene skal bli misfornøyde eller at det skapes negativ støy som en konsekvens av salgsaktiviteten. Dette sikrer vi at ikke skal skje ved at vi har kompetente selgere som har satt seg godt inn i dine produkter, som er trent i å møte kundene på ulike måter og som tilpasser seg kundene. Ved å tilnærme oss salget på denne måten sikrer vi at kunden sitter igjen med en så positiv opplevelse som mulig enten det blir salg eller ikke. Våre oppdragsgivere opplever tilnærmet ingen klager etter vi har gjennomført salgsaktivitet. Dette er vi stolte av, Og ikke minst sikrer det at kunden forblir lojal og gir oss muligheten til å kontakte denne igjen på et senere tidspunkt.

Våre selgere

Nextcall har helt siden starten vært veldig bevist på at for å bygge kompetanse må man rekruttere voksne medarbeidere i hele, faste stillinger og gi dem arbeidsforhold og lønnsbetingelser som gjør at de ønsker å bli værende i jobben sin. Våre ansatte har en gjennomsnittlig turnover på ca 6 år. Det gir et godt grunnlag for å bygge nødvendig kompetanse.

Flere kundesenteret hevder de har god salgskompetanse til tross for høy turnover. Etter vår erfaring vil høy turnover gjøre det vanskelig å bygge salgskompetanse, særlig på komplekse produkter. NextCall selger i dag for noen av Norges mest kjente merkevarer. Både innenfor B2C og B2B. Dine produkter blir solgt av ansatte med lang erfaring og høy produktkunnskap. Vi vet at kundene dine er viktige for deg og vi behandler derfor alle kunder med respekt og med et smil.